Friday, May 21, 2010

O Take My Hand, Dear Father




O take my hand, dear Father, and lead Thou me,
Till at my journey’s ending I dwell with Thee.
Alone I cannot wander one single day,
So do Thou guide my footsteps on life’s rough way.

O cover with Thy mercy my poor, weak heart,
Lest I in joy or sorrow from Thee depart.
Permit Thy child to linger here at Thy feet,
Thy goodness blindly trusting with faith complete.

Though oft Thy power but faintly may stir my soul,
With Thee, my Light in darkness, I reach the goal.
Take then my hand, dear Father, and lead Thou me,
Till at my journey’s ending I dwell with Thee.

---

So nimm denn meine Hände
und führe mich
bis an mein selig Ende
und ewiglich

Ich kann allein nicht gehen
nicht einen Schritt
Wo du wirst gehen
und stehen
da nimm mich mit

In dein Erbarmen hülle
mein schwaches Herz
und mach es ganzlich stille
in Freud und Schmerz

Lass ruhn zu deinen Füße
dein armes Kind
es will die Augen schließen
und glauben blind

Wenn ich auch garnichts fühle
von deiner Macht
du führst mich doch zum Ziele
auch durch die Nacht

So nimm denn meine Hände
und führe mich
bis an mein selig Ende
und ewiglich.