Thursday, August 10, 2017

Greek Class - John 13 - Washing the Disciples Feet. Witness and Denial

 Tintoretto - The Washing

Parser Link

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 131550 Stephanus New Testament (TR1550)

13 προ δε της εορτης του πασχα ειδως, ο ιησους οτι εληλυθεν αυτου η ωρα ινα μεταβη εκ του κοσμου τουτου προς τον πατερα, αγαπησας τους ιδιους τους εν τω κοσμω, εις τελος ηγαπησεν αυτους
και δειπνου γενομενου του διαβολου ηδη βεβληκοτος εις την καρδιαν ιουδα σιμωνος ισκαριωτου ινα αυτον παραδω
ειδως ο ιησους οτι παντα δεδωκεν αυτω ο πατηρ εις τας χειρας και οτι απο θεου εξηλθεν και προς τον θεον υπαγει
εγειρεται εκ του δειπνου και τιθησιν τα ιματια και λαβων λεντιον διεζωσεν εαυτον
ειτα βαλλει υδωρ εις τον νιπτηρα και ηρξατο νιπτειν τους ποδας των μαθητων και εκμασσειν τω λεντιω ω ην διεζωσμενος
ερχεται ουν προς σιμωνα πετρον και λεγει αυτω εκεινος κυριε συ μου νιπτεις τους ποδας
απεκριθη ιησους και ειπεν αυτω - ο εγω ποιω, συ ουκ οιδας, αρτι γνωση δε μετα ταυτα
λεγει αυτω πετρος ου μη νιψης τους ποδας μου εις τον αιωνα (evah!), απεκριθη αυτω ο ιησους - εαν μη νιψω σε ουκ εχεις μερος μετ εμου
λεγει αυτω σιμων πετρος - κυριε μη τους ποδας μου μονον αλλα και τας χειρας και την κεφαλην
10 λεγει αυτω ο ιησους ο λελουμενος ου χρειαν εχει η τους ποδας νιψασθαι αλλ εστιν καθαρος ολος και υμεις καθαροι εστε αλλ ουχι παντες
11 ηδει γαρ τον παραδιδοντα αυτον δια τουτο ειπεν ουχι παντες καθαροι εστε
12 οτε ουν ενιψεν τους ποδας αυτων και ελαβεν τα ιματια αυτου αναπεσων παλιν ειπεν αυτοις γινωσκετε τι πεποιηκα υμιν
13 υμεις φωνειτε με "ο διδασκαλος και ο κυριος" και καλως λεγετε, ειμι γαρ
14 ει ουν εγω ενιψα υμων τους ποδας - ο κυριος και ο διδασκαλος - και υμεις οφειλετε αλληλων νιπτειν τους ποδας
15 υποδειγμα γαρ εδωκα υμιν ινα καθως εγω εποιησα υμιν και υμεις ποιητε
16 αμην αμην λεγω υμιν ουκ εστιν δουλος μειζων του κυριου αυτου ουδε αποστολος μειζων του πεμψαντος αυτον
17 ει ταυτα οιδατε μακαριοι εστε εαν ποιητε αυτα
18 ου περι παντων υμων λεγω εγω; οιδα ους εξελεξαμην αλλ ινα η γραφη πληρωθη - ο τρωγων μετ εμου τον αρτον επηρεν επ εμε την πτερναν αυτου
19 απ αρτι λεγω υμιν προ του γενεσθαι, ινα οταν γενηται πιστευσητε οτι εγω ειμι
20 αμην αμην λεγω υμιν - ο λαμβανων εαν <-(if - anyone, anyoneτινα (object) πεμψω - εμε λαμβανει; ο δε εμε λαμβανων λαμβανει τον πεμψαντα με 
Three uses of the same verb, Trinitarian? Catechetical? Poetic?
21 ταυτα ειπων ο ιησους εταραχθη τω πνευματι και εμαρτυρησεν και ειπεν αμην αμην λεγω υμιν οτι εις εξ υμων παραδωσει με
Disturbing again, Lazarus, the disturbed water
22 εβλεπον ουν εις αλληλους οι μαθηται απορουμενοι περι τινος λεγει
23 ην δε ανακειμενος εις των μαθητων αυτου εν τω κολπω του ιησου, ον ηγαπα ο ιησους
They ate reclining, so John was next to Jesus, in His bosom. Luke - Lazarus was taken to the bosom of Abraham.
24 νευει ουν τουτω σιμων πετρος πυθεσθαι τις αν ειη (optative, to be) περι ου λεγει
25 επιπεσων δε εκεινος επι το στηθος του ιησου λεγει αυτω κυριε τις εστιν
stethoscope - skopeo - examine
26 αποκρινεται ο ιησους εκεινος εστιν ω εγω βαψας το ψωμιον - επιδωσω και εμβαψας; το ψωμιον διδωσιν ιουδα σιμωνος ισκαριωτη
27 και μετα το ψωμιον, τοτε εισηλθεν εις εκεινον ο σατανας λεγει; ουν αυτω ο ιησους ο ποιεις ποιησον ταχιον
28 τουτο δε ουδεις εγνω των ανακειμενων προς τι ειπεν αυτω
29 τινες γαρ εδοκουν επει (since) το γλωσσοκομον ειχεν ο ιουδας - οτι λεγει αυτω ο ιησους "αγορασον ων χρειαν εχομεν εις την εορτην η τοις πτωχοις ινα τι δω
30 λαβων ουν το ψωμιον εκεινος ευθεως εξηλθεν ην δε νυξ
31 οτε εξηλθεν, λεγει ο ιησους νυν εδοξασθη ο υιος του ανθρωπου και ο θεος εδοξασθη εν αυτω
32 ει ο θεος εδοξασθη εν αυτω και ο θεος δοξασει αυτον εν εαυτω και ευθυς δοξασει αυτον
Glorified three times, two futures
33 τεκνια, ετι μικρον μεθ υμων ειμι, ζητησετε με και καθως ειπον τοις ιουδαιοις οτι οπου υπαγω εγω υμεις ου δυνασθε ελθειν και υμιν λεγω αρτι
34 εντολην καινην διδωμι υμιν ινα αγαπατε αλληλους; καθως ηγαπησα υμας ινα και υμεις αγαπατε αλληλους
35 εν τουτω γνωσονται παντες οτι εμοι μαθηται εστε εαν αγαπην εχητε εν αλληλοις
36 λεγει αυτω σιμων πετρος κυριε που υπαγεις; απεκριθη αυτω ο ιησους οπου υπαγω ου δυνασαι μοι νυν ακολουθησαι υστερον δε ακολουθησεις μοι
37 λεγει αυτω ο πετρος κυριε διατι ου δυναμαι σοι ακολουθησαι αρτι? την ψυχην μου υπερ σου θησω
38 απεκριθη αυτω ο ιησους την ψυχην σου υπερ εμου θησεις? αμην αμην λεγω σοι ου μη αλεκτωρ φωνησει εως ου απαρνηση με τρις
1550 Stephanus New Testament (TR1550)

 Carl Bloch, Peter's Denial

WELS Blames Massive Losses on Lack of Babies

 They all signed up for Fuller Seminary courses,
and look what happened
to ELCA-LCMS-WELS-LCMS-ELS-CLC (sic).


What are the two major themes of WELS? Three - if we count lying?


  1. Universal Objective Justification.
  2. The Church Growth Movement - now called missional, etc.
  3. Deception.
The bad leaven of forgiveness without faith has been permeating the so-called conservative Lutherans ever since CFW Walther learned his dogma from an abusive Pietist who did not even finish his degree - Martin Stephan, STD. Walther identified with Pietists and participated in Pietist conventicles, as his circle did.

The Halle replacement of Justification by Faith did not dominate the Synodical Conference until later. The more UOJ took over, the greater the influence of mainline apostasy, the more feverish the search for gimmicks - typical of unbelievers.

Fuller's Church Growth Movement was cleverly managed and adroitly sold to mainline denominations - a solution for their malaise. Feed Fuller money, mission executives, and professors - voila! - transform the denomination. No, no, nothing to do with actual Christian doctrine. Fuller had no time for that - wink, wink - they had great things to accomplish.

 Honoring the 500th Anniversary with gee-gaws:
CPH sells these.


We now know that the WELS and LCMS leaders were hotter than Georgia asphalt for Fuller, and so was ELCA. The dumber the leaders -Werner, Olson, Bivens, Valleskey, Kelm, Huebner, et al. - the more they loved their Fullerism and hated the opposition.

Missouri was completely out about Church Growth, but WELS was more feverish and secretive. Wayne Mueller lied in print about WELS engorging itself on Church Growth. Valleskey and Bivens either bragged about going to Fuller or lied about it, depending on the audience. Valleskey was angry with David Koenig (CLC) for telling me the truth, which made Koenig furious with me for printing the facts about Valleskey and Fuller.

All the Lutheran seminaries are emptying out, because they have nothing to teach. The congregations are shrinking because they despise the Gospel, repudiate the Means of Grace, and treat members like dirt. Leaders take pride in being colossal jerks and reward their mirror-images in the lower clergy.

 Nothing was ever done to address the false doctrine,
except Mark Schroeder paved the way for more of the same.