Wednesday, July 26, 2017

Greek Lesson - John 12





Parser Link

John 11:47 συνηγαγον ουν οι αρχιερεις και οι φαρισαιοι συνεδριον και ελεγον τι ποιουμεν οτι ουτος ο ανθρωπος πολλα σημεια ποιει
48 εαν αφωμεν αυτον ουτως παντες πιστευσουσιν εις αυτον και ελευσονται οι ρωμαιοι και αρουσιν ημων και τον τοπον και το εθνος
49 εις δε τις εξ αυτων καιαφας αρχιερευς ων του ενιαυτου εκεινου ειπεν αυτοις "υμεις ουκ οιδατε ουδεν
50 ουδε διαλογιζεσθε οτι συμφερει ημιν ινα εις ανθρωπος αποθανη υπερ του λαου και μη ολον το εθνος αποληται"
51 τουτο δε (αφ εαυτου ουκ) ειπεν αλλα αρχιερευς ων του ενιαυτου εκεινου προεφητευσεν οτι εμελλεν ο ιησους αποθνησκειν υπερ του εθνους
52 και ουχ υπερ του εθνους μονον αλλ ινα και τα τεκνα του θεου τα διεσκορπισμενα συναγαγη εις εν

John 1:12 οσοι δε ελαβον αυτον εδωκεν αυτοις εξουσιαν τεκνα θεου γενεσθαι τοις πιστευουσιν εις το ονομα αυτου
53 απ εκεινης ουν της ημερας, συνεβουλευσαντο ινα αποκτεινωσιν αυτον
54 ιησους ουν ουκ ετι παρρησια περιεπατει εν τοις ιουδαιοις αλλα απηλθεν εκειθεν εις την χωραν εγγυς της ερημου, εις εφραιμ λεγομενην πολιν, κακει διετριβεν μετα των μαθητων αυτου
55 ην δε εγγυς το πασχα των ιουδαιων και ανεβησαν πολλοι εις ιεροσολυμα εκ της χωρας προ του πασχα ινα αγνισωσιν εαυτους
56 εζητουν ουν τον ιησουν, και ελεγον μετ αλληλων εν τω ιερω εστηκοτες, " τι δοκει υμιν οτι ου μη ελθη εις την εορτην?
57 δεδωκεισαν δε και οι αρχιερεις και οι φαρισαιοι εντολην ινα εαν τις γνω που εστιν μηνυση οπως πιασωσιν αυτον


ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 121550 Stephanus New Testament (TR1550)

12 ο ουν ιησους προ εξ ημερων του πασχα ηλθεν εις βηθανιαν οπου ην λαζαρος ο τεθνηκως ον ηγειρεν εκ νεκρων
Hemerocallis - beautiful for a day, Daylilies
εποιησαν ουν αυτω δειπνον εκει και η μαρθα διηκονει - ο δε λαζαρος εις ην των συνανακειμενων αυτω
η ουν μαρια λαβουσα λιτραν μυρου ναρδου πιστικης πολυτιμου ηλειψεν τους ποδας του ιησου και εξεμαξεν ταις θριξιν αυτης τους ποδας αυτου η δε οικια επληρωθη εκ της οσμης του μυρου
pleroma is the fullness of the Godhead, Colossians 2:9, used 17 times in NT
λεγει ουν εις εκ των μαθητων αυτου ιουδας σιμωνος ισκαριωτης ο μελλων αυτον παραδιδοναι
Does his name refer to being a member of the Zealots. Short swords?
διατι τουτο το μυρον ουκ επραθη τριακοσιων δηναριων και εδοθη πτωχοις?
ειπεν δε τουτο ουχ οτι περι των πτωχων εμελεν αυτω αλλ οτι κλεπτης ην και το γλωσσοκομον ειχεν και τα βαλλομενα εβασταζεν

εκεινος κλεπτης εστιν και ληστης
So he carried the ball - the money thrown in
ειπεν ουν ο ιησους αφες αυτην εις την ημεραν του ενταφιασμου μου τετηρηκεν αυτο
Hydriotaphia, Urn Burial, or, a Discourse of the Sepulchral Urns lately found in Norfolk is a work by Sir Thomas Browne, published in 1658
τους πτωχους γαρ παντοτε εχετε μεθ εαυτων εμε δε ου παντοτε εχετε
εγνω ουν οχλος πολυς εκ των ιουδαιων οτι εκει εστιν και ηλθον ου δια τον ιησουν μονον αλλ ινα και τον λαζαρον ιδωσιν ον ηγειρεν εκ νεκρων
Here we see how appealing and dangerous Lazareth is
10 εβουλευσαντο δε οι αρχιερεις ινα και τον λαζαρον αποκτεινωσιν
Lazareth is evidence
11 οτι πολλοι δι αυτον υπηγον των ιουδαιων και επιστευον εις τον ιησουν
12 τη επαυριον οχλος πολυς ο ελθων εις την εορτην, ακουσαντες οτι ερχεται ο ιησους εις ιεροσολυμα
13 ελαβον τα βαια των φοινικων και εξηλθον εις υπαντησιν αυτω και εκραζον ωσαννα ευλογημενος ο ερχομενος εν ονοματι κυριου ο βασιλευς του ισραηλ
14 ευρων δε ο ιησους οναριον εκαθισεν επ αυτο καθως εστιν γεγραμμενον
15 μη φοβου θυγατερ σιων ιδου ο βασιλευς σου ερχεται καθημενος επι πωλον ονου
16 ταυτα δε ουκ εγνωσαν οι μαθηται αυτου το πρωτον, αλλ οτε εδοξασθη ο ιησους τοτε εμνησθησαν οτι ταυτα ην επ αυτω γεγραμμενα και ταυτα εποιησαν αυτω
17 εμαρτυρει ουν ο οχλος ο ων μετ αυτου οτε τον λαζαρον εφωνησεν εκ του μνημειου και ηγειρεν αυτον εκ νεκρων
18 δια τουτο και υπηντησεν αυτω ο οχλος οτι ηκουσεν τουτο αυτον πεποιηκεναι το σημειον
19 οι ουν φαρισαιοι ειπον προς εαυτους θεωρειτε οτι ουκ ωφελειτε ουδεν ιδε ο κοσμος οπισω αυτου απηλθεν
Stop here for Thursday, July 27, 
20 ησαν δε τινες ελληνες εκ των αναβαινοντων ινα προσκυνησωσιν εν τη εορτη
21 ουτοι ουν προσηλθον φιλιππω τω απο βηθσαιδα της γαλιλαιας και ηρωτων αυτον λεγοντες κυριε θελομεν τον ιησουν ιδειν
22 ερχεται φιλιππος και λεγει τω ανδρεα και παλιν ανδρεας και φιλιππος λεγουσιν τω ιησου
23 ο δε ιησους απεκρινατο αυτοις λεγων εληλυθεν η ωρα ινα δοξασθη ο υιος του ανθρωπου
24 αμην αμην λεγω υμιν εαν μη ο κοκκος του σιτου πεσων εις την γην αποθανη αυτος μονος μενει εαν δε αποθανη πολυν καρπον φερει
25 ο φιλων την ψυχην αυτου απολεσει αυτην και ο μισων την ψυχην αυτου εν τω κοσμω τουτω εις ζωην αιωνιον φυλαξει αυτην
26 εαν εμοι διακονη τις εμοι ακολουθειτω και οπου ειμι εγω εκει και ο διακονος ο εμος εσται και εαν τις εμοι διακονη τιμησει αυτον ο πατηρ
27 νυν η ψυχη μου τεταρακται και τι ειπω πατερ σωσον με εκ της ωρας ταυτης αλλα δια τουτο ηλθον εις την ωραν ταυτην
28 πατερ δοξασον σου το ονομα ηλθεν ουν φωνη εκ του ουρανου και εδοξασα και παλιν δοξασω
29 ο ουν οχλος ο εστως και ακουσας ελεγεν βροντην γεγονεναι αλλοι ελεγον αγγελος αυτω λελαληκεν
30 απεκριθη ο ιησους και ειπεν ου δι εμε αυτη η φωνη γεγονεν αλλα δι υμας
31 νυν κρισις εστιν του κοσμου τουτου νυν ο αρχων του κοσμου τουτου εκβληθησεται εξω
32 καγω εαν υψωθω εκ της γης παντας ελκυσω προς εμαυτον
33 τουτο δε ελεγεν σημαινων ποιω θανατω ημελλεν αποθνησκειν
34 απεκριθη αυτω ο οχλος ημεις ηκουσαμεν εκ του νομου οτι ο χριστος μενει εις τον αιωνα και πως συ λεγεις οτι δει υψωθηναι τον υιον του ανθρωπου τις εστιν ουτος ο υιος του ανθρωπου
35 ειπεν ουν αυτοις ο ιησους ετι μικρον χρονον το φως μεθ υμων εστιν περιπατειτε εως το φως εχετε ινα μη σκοτια υμας καταλαβη και ο περιπατων εν τη σκοτια ουκ οιδεν που υπαγει
36 εως το φως εχετε πιστευετε εις το φως ινα υιοι φωτος γενησθε ταυτα ελαλησεν ο ιησους και απελθων εκρυβη απ αυτων
37 τοσαυτα δε αυτου σημεια πεποιηκοτος εμπροσθεν αυτων ουκ επιστευον εις αυτον
38 ινα ο λογος ησαιου του προφητου πληρωθη ον ειπεν κυριε τις επιστευσεν τη ακοη ημων και ο βραχιων κυριου τινι απεκαλυφθη
39 δια τουτο ουκ ηδυναντο πιστευειν οτι παλιν ειπεν ησαιας
40 τετυφλωκεν αυτων τους οφθαλμους και πεπωρωκεν αυτων την καρδιαν ινα μη ιδωσιν τοις οφθαλμοις και νοησωσιν τη καρδια και επιστραφωσιν και ιασωμαι αυτους
41 ταυτα ειπεν ησαιας οτε ειδεν την δοξαν αυτου και ελαλησεν περι αυτου
42 ομως μεντοι και εκ των αρχοντων πολλοι επιστευσαν εις αυτον αλλα δια τους φαρισαιους ουχ ωμολογουν ινα μη αποσυναγωγοι γενωνται
43 ηγαπησαν γαρ την δοξαν των ανθρωπων μαλλον ηπερ την δοξαν του θεου
44 ιησους δε εκραξεν και ειπεν ο πιστευων εις εμε ου πιστευει εις εμε αλλ εις τον πεμψαντα με
45 και ο θεωρων εμε θεωρει τον πεμψαντα με
46 εγω φως εις τον κοσμον εληλυθα ινα πας ο πιστευων εις εμε εν τη σκοτια μη μεινη
47 και εαν τις μου ακουση των ρηματων και μη πιστευση εγω ου κρινω αυτον ου γαρ ηλθον ινα κρινω τον κοσμον αλλ ινα σωσω τον κοσμον
48 ο αθετων εμε και μη λαμβανων τα ρηματα μου εχει τον κρινοντα αυτον ο λογος ον ελαλησα εκεινος κρινει αυτον εν τη εσχατη ημερα
49 οτι εγω εξ εμαυτου ουκ ελαλησα αλλ ο πεμψας με πατηρ αυτος μοι εντολην εδωκεν τι ειπω και τι λαλησω
50 και οιδα οτι η εντολη αυτου ζωη αιωνιος εστιν α ουν λαλω εγω καθως ειρηκεν μοι ο πατηρ ουτως λαλω

Former Washington DC priest stole from Parishioners and Collection Plate in London | Virtueonline – The Voice for Global Orthodox Anglicanism

Sloane


Former Washington DC priest stole from Parishioners and Collection Plate in London | Virtueonline – The Voice for Global Orthodox Anglicanism:



"You are here



Home»News»



Former Washington DC Priest Stole From Parishioners And Collection Plate In London

Andrew Sloane was sentenced to 12 months jail for stealing $19,000 to pay for male prostitutes

By David W. Virtue, DD
www.virtueonline.org
July 19, 2017

A former rector of Saint Paul's K Street, an Anglo-Catholic parish in Washington D.C. that recently announced it would bless same sex marriage, was arrested and sentenced in London to 12 months jail for grand larceny.

The Rev. Andrew Sloane, 63, stole from his church's collection and swindled parishioners in Knightsbridge, West London, according to a SUN newspaper report.

Sloane was vicar of St. Paul's, Knightsbridge in London when he managed to convince several parishioners to "loan" him thousands of pounds, and then stole another four thousand pounds from collection money.

He fiddled some £14,500 ($19,000) to pay for male prostitutes."



'via Blog this'

Worth Saying Again


Biographical sketch - Theopedia

Born in Breslaw, Germany in 1768, Schleiermacher was the son of a Prussain army chaplain. At age nine his father came into contact with Pietism and entered into a devotional lifestyle. Friedrich was sent at age 15 to a boarding school run by the Moravian Brethren, a pious evangelical group that traced its roots back to Jan Huss. ^[2]^. While at boarding school Schleiermacher began to question his faith to which the Moravians did not care to give an answer.
As time went on Schleiermacher left to study at the University of Halle. Upon his fathers advice he studied Immanuel Kant who at this point in time was "causing a storm throughout the intellectual world." In 1790 he became a Reformed minister and later moved to Berlin in 1796 to be a hospital chaplain. While there he met Friedrich Schlegel with whom it was decided to attempt a translation of the works of Plato in the German language. ^[3]^
In 1799 Schleiermacher published On Religion: Speeches to Its Cultured Despisers. "It defended religion against its Enlightenment critics. Religion, he argued, was not a philosophy, nor abstract metaphysical thought, nor natural science, nor adherence to dogmatic formulae, but the "sense and taste for the infinite" consisting primarily in feeling; belief and action are secondary. Knowledge of the soul and knowledge of God are inseparable—a concept that had been presented more than 1000 years earlier by St. Augustine. His thought thus has a subjective focus, but it should not on that account be deemed sheer "subjectivism." Schleiermacher's careful analysis of religious feelings always has in view, at least by implication, the infinite and eternal reality to which these feelings are responses. The Speeches are sometimes held to be pantheist in tone, but he did not identify the world with the "infinite and eternal." Rather, he held that it is always in and through one's experience of the whole interconnecting realm of the finite that there comes a sense of dependence upon the infinite ground of all things." ^ [4]^



***
 Huckster-in-Chief - Luther's 500th?
Let's publish Gerhard.

 CPH shot glass

GJ - I used to regret the many hours spent studying hundreds of modern theology books at Notre Dame. But now I recognize their crafts and assaults, their heroes and villains, their opaque and deceptive words.
Halle University - like Pietism - began with noble intentions, but quickly turned Biblical piety into Scriptural rationalism. Halle is not alone but certainly is the most significant source of anti-Biblical and anti-Christian scholarship. And yet, the school and center were so holy in the eyes of Protestants that nothing from Halle could be criticized. 
The American Lutheran groups were founded by Halle veterans - General Synod, LCMS, and WELS. The other groups, like the Swedes and Norwegians, were also Pietists.
Modern theology books skip over the Reformation's direct connection to the Scriptures and begin with rationalistic Pietism. Their stuffy academic language gives them away. From the new LCMS disaster - 
"Dogmatics presents the truth of God's saving self-disclosure as it has been apprehended, reflected upon, and expressed by the faith (fides quae creditur - GJ gratuitous Latin) of the Christian church." (Promotional material for the CPH  Titanic.)
 The Concordia was driven recklessly onto the shoals,
just like the Synodical Conference today.