Thursday, August 24, 2017

Greek Lesson - John 14





ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 141550 Stephanus New Testament (TR1550)

14 μη ταρασσεσθω υμων η καρδια; πιστευετε εις τον θεον, και εις εμε πιστευετε
εν τη οικια του πατρος μου μοναι πολλαι εισιν; ει δε μη ειπον αν υμιν; πορευομαι ετοιμασαι τοπον υμιν

και εαν πορευθω και ετοιμασω υμιν τοπον, παλιν ερχομαι και παραληψομαι υμας προς εμαυτον - ινα οπου ειμι εγω, και υμεις ητε
και οπου εγω υπαγω οιδατε και την οδον οιδατε
λεγει αυτω θωμας κυριε ουκ οιδαμεν που υπαγεις και πως δυναμεθα την οδον ειδεναι

λεγει αυτω ο ιησους, εγω ειμι η οδος και η αληθεια και η ζωη; ουδεις ερχεται προς τον πατερα ει μη δι εμου
ει εγνωκειτε με και τον πατερα μου εγνωκειτε αν και απ αρτι γινωσκετε αυτον και εωρακατε αυτον
λεγει αυτω φιλιππος κυριε δειξον ημιν τον πατερα και αρκει ημιν

λεγει αυτω ο ιησους τοσουτον χρονον μεθ υμων ειμι και ουκ εγνωκας με φιλιππε? ο εωρακως εμε εωρακεν τον πατερα και. πως συ λεγεις δειξον ημιν τον πατερα
10 ου πιστευεις οτι εγω εν τω πατρι και ο πατηρ εν εμοι εστιν? τα ρηματα α εγω λαλω υμιν (απ εμαυτου ου λαλω), ο δε πατηρ - ο εν εμοι μενων - αυτος ποιει τα εργα
11 πιστευετε μοι οτι εγω εν τω πατρι και ο πατηρ εν εμοι ει, δε μη δια τα εργα αυτα πιστευετε μοι
12 αμην αμην λεγω υμιν ο πιστευων εις εμεm - τα εργα α εγω ποιω - κακεινος ποιησει και μειζονα τουτων ποιησει,  οτι εγω προς τον πατερα μου πορευομαι
13 και ο τι αν αιτησητε εν τω ονοματι μου τουτο ποιησω ινα δοξασθη ο πατηρ εν τω υιω

14 εαν τι αιτησητε εν τω ονοματι μου εγω ποιησω
15 εαν αγαπατε με τας εντολας τας εμας τηρησατε
16 και εγω ερωτησω τον πατερα, και αλλον παρακλητον δωσει υμιν ινα μενη μεθ υμων εις τον αιωνα
17 το πνευμα της αληθειας, ο ο κοσμος ου δυναται λαβειν, οτι ου θεωρει αυτο ουδε γινωσκει αυτο; υμεις δε γινωσκετε αυτο οτι παρ υμιν μενει και εν υμιν εσται
18 ουκ αφησω υμας ορφανους; ερχομαι προς υμας
19 ετι μικρον, και ο κοσμος με ουκ ετι θεωρει; υμεις δε θεωρειτε με; οτι εγω ζω και υμεις ζησεσθε - short time is a frequently found phrase in John
20 εν εκεινη τη ημερα γνωσεσθε υμεις οτι εγω εν τω πατρι μου, και υμεις εν εμοι, ,καγω εν υμιν
21 ο εχων τας εντολας μου και τηρων αυτας εκεινος εστιν ο αγαπων με ο δε αγαπων με αγαπηθησεται υπο του πατρος μου και εγω αγαπησω αυτον και εμφανισω αυτω εμαυτον
22 λεγει αυτω ιουδας ουχ ο ισκαριωτης κυριε τι γεγονεν οτι ημιν μελλεις εμφανιζειν σεαυτον και ουχι τω κοσμω
23 απεκριθη ο ιησους και ειπεν αυτω, εαν τις αγαπα με τον λογον μου τηρησει, και ο πατηρ μου αγαπησει αυτον και προς αυτον ελευσομεθα και μονην παρ αυτω ποιησομεν
24 ο μη αγαπων με τους λογους μου ου τηρει και ο λογος ον ακουετε ουκ εστιν εμος αλλα του πεμψαντος με πατρος
25 ταυτα λελαληκα υμιν παρ υμιν μενων

26 ο δε παρακλητος το πνευμα το αγιον ο πεμψει ο πατηρ εν τω ονοματι μου εκεινος υμας διδαξει παντα και υπομνησει υμας παντα α ειπον υμιν
27 ειρηνην αφιημι υμιν ειρηνην την εμην διδωμι υμιν, ου καθως ο κοσμος διδωσινn εγω διδωμι υμιν; μη ταρασσεσθω υμων η καρδια μηδε δειλιατω 
Irene, irenic
28 ηκουσατε οτι εγω ειπον υμιν, υπαγω και ερχομαι προς υμας; ει ηγαπατε με εχαρητε αν οτι ειπον πορευομαι προς τον πατερα οτι ο πατηρ μου μειζων μου εστιν
29 και νυν ειρηκα υμιν πριν γενεσθαι ινα οταν γενηται πιστευσητε
30 ουκ ετι πολλα λαλησω μεθ υμων, ερχεται γαρ ο του κοσμου τουτου αρχων και εν εμοι ουκ εχει ουδεν
31 αλλ ινα γνω ο κοσμος οτι αγαπω τον πατερα και καθως ενετειλατο μοι ο πατηρ ουτως ποιω εγειρεσθε αγωμεν εντευθεν