The Glory Has Departed


Norma Boeckler, Artist-in-Residence

Bethany Lutheran Worship on
Ustream


NT Greek Lessons - Thursdays, 7 PM.

Saved worship files and Greek lessons are at the live worship link.

email: greg.jackson.edlp@gmail.com,
which works as gregjacksonedlp@gmail.com too.

Luther's Sermons, Lenker Series
Book of Concord Selections
Bente's Historical Introductions,
and Martin Chemnitz Press Books

Thursday, July 20, 2017

Greek Lesson - John 11

 The Raising of Lazarus by  Léon Bonnat
Parser Link

Lenski:
Moreover, it was the Mary that anointed the Lord with ointment and wiped his feet with her hair, whose brother Lazarus was lying sick. In Matthew's and in Mark's account of the anointing in Bethany we read only of "a woman"; John tells us her name and connects this Mary with Martha, whom we know as her sister from Luke 10:38, etc., and with Lazarus, their brother, whom we now meet for the first time. Thus John carefully supplements the other evangelists and fits his account into theirs. John has two substantivized participles to characterize Mary's act, telling us that she not only used the ointment upon Jesus but also humbled herself by using her hair upon his feet.

In red - words with obvious meaning, or they have English derivatives

John 11

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 111550 Stephanus New Testament (TR1550)

11 ην δε τις ασθενων λαζαρος (whom God helps) απο βηθανιας εκ της κωμης μαριας και μαρθας της αδελφης αυτης
ην δε μαρια η αλειψασα τον κυριον μυρω και εκμαξασα τους ποδας αυτου ταις θριξιν αυτης, ης ο αδελφος λαζαρος ησθενει
απεστειλαν ουν αι αδελφαι προς αυτον λεγουσαι κυριε ιδε ον φιλεις ασθενει
ακουσας δε ο ιησους ειπεν αυτη η ασθενεια ουκ εστιν προς θανατον αλλ υπερ της δοξης του θεου ινα δοξασθη ο υιος του θεου δι αυτης
ηγαπα δε ο ιησους την μαρθαν και την αδελφην αυτης και τον λαζαρον
ως ουν ηκουσεν οτι ασθενει τοτε μεν εμεινεν εν ω ην τοπω δυο ημερας
επειτα μετα τουτο, λεγει τοις μαθηταις "αγωμεν εις την ιουδαιαν παλιν"
λεγουσιν αυτω οι μαθηται "ραββι νυν εζητουν σε λιθασαι οι ιουδαιοι και παλιν υπαγεις εκει?"
απεκριθη ο ιησους "ουχι δωδεκα εισιν ωραι της ημερας? εαν τις περιπατη εν τη ημερα, ου προσκοπτει οτι το φως του κοσμου τουτου βλεπει"
John contrasts light and darkness, good and evil. Paul does this as well.
10 εαν δε τις περιπατη εν τη νυκτι προσκοπτει οτι το φως ουκ εστιν εν αυτω
11 ταυτα ειπεν. και μετα τουτο λεγει αυτοις. "λαζαρος ο φιλος ημων κεκοιμηται αλλα πορευομαι ινα εξυπνισω αυτον" 
hypnosis a type of sleep, out of sleep, awake
12 ειπον ουν οι μαθηται αυτου "κυριε ει κεκοιμηται σωθησεται"
saving and healing - same word
13 ειρηκει δε ο ιησους περι του θανατου αυτου, εκεινοι δε εδοξαν οτι περι της κοιμησεως του υπνου λεγει
14 τοτε ουν ειπεν αυτοις ο ιησους παρρησια "λαζαρος απεθανεν"
15 και χαιρω δι υμας ινα πιστευσητε, οτι ουκ ημην εκει αλλ αγωμεν προς αυτον
16 ειπεν ουν θωμας - ο λεγομενος διδυμος - τοις συμμαθηταις "αγωμεν και ημεις ινα αποθανωμεν μετ αυτου"
17 ελθων ουν ο ιησους ευρεν αυτον τεσσαρας ημερας ηδη εχοντα εν τω μνημειω
18 ην δε η βηθανια εγγυς των ιεροσολυμων ως απο σταδιων δεκαπεντε
19 και πολλοι εκ των ιουδαιων εληλυθεισαν προς τας περι μαρθαν και μαριαν ινα παραμυθησωνται αυτας περι του αδελφου αυτων
sometimes the big long words have an interesting history or associations, in this case, consoling along side (para)
20 η ουν μαρθα ως ηκουσεν οτι ο ιησους ερχεται υπηντησεν αυτω - μαρια δε εν τω οικω εκαθεζετο
21 ειπεν ουν η μαρθα προς τον ιησουν "κυριε ει ης ωδε ο αδελφος μου ουκ αν ετεθνηκει"
22 αλλα και νυν οιδα οτι οσα αν αιτηση τον θεον, δωσει σοι ο θεος
double use of theos, emphasis - ask God, God will give; ask and pray synonymous
23 λεγει αυτη ο ιησους αναστησεται ο αδελφος σου
24 λεγει αυτω μαρθα οιδα οτι αναστησεται εν τη αναστασει εν τη εσχατη ημερα
25 ειπεν αυτη ο ιησους "εγω ειμι η αναστασις και η ζωη; ο πιστευων εις εμε - καν αποθανη - ζησεται
26 και πας ο ζων και πιστευων εις εμε ου μη αποθανη εις τον αιωνα; πιστευεις τουτο
27 λεγει αυτω, "ναι κυριε. εγω πεπιστευκα οτι συ ει ο χριστος ο υιος του θεου ο εις τον κοσμον ερχομενος"
28 και ταυτα ειπουσα, απηλθεν και εφωνησεν μαριαν την αδελφην αυτης λαθρα ειπουσα ο διδασκαλος παρεστιν και φωνει σε
29 εκεινη ως ηκουσεν, εγειρεται ταχυ και ερχεται προς αυτον
tachycardia - two Greek words in one
30 ουπω δε εληλυθει ο ιησους εις την κωμην αλλ ην εν τω τοπω οπου υπηντησεν αυτω η μαρθα
31 οι ουν ιουδαιοι οι οντες μετ αυτης εν τη οικια και παραμυθουμενοι αυτην ιδοντες την μαριαν - οτι ταχεως ανεστη και εξηλθεν - ηκολουθησαν αυτη λεγοντες οτι υπαγει εις το μνημειον ινα κλαυση εκει
32 η ουν μαρια ως ηλθεν οπου ην ο ιησους, ιδουσα αυτον, επεσεν εις τους ποδας αυτου, λεγουσα αυτω "κυριε ει ης ωδε ουκ αν απεθανεν μου ο αδελφος"
33 ιησους ουν ως ειδεν αυτην κλαιουσαν, και τους συνελθοντας αυτη ιουδαιους κλαιοντας, ενεβριμησατο (indignant) τω πνευματι και εταραξεν (shuddered) εαυτον
34 και ειπεν που τεθεικατε αυτον. λεγουσιν αυτω κυριε ερχου και ιδε
35 εδακρυσεν ο ιησους. Shortest verse in the Bible.
36 ελεγον ουν οι ιουδαιοι, ιδε πως εφιλει αυτον
37 τινες δε εξ αυτων ειπον - "ουκ ηδυνατο ουτος ο ανοιξας τους οφθαλμους του τυφλου ποιησαι ινα και ουτος μη αποθανη"
38 ιησους ουν παλιν εμβριμωμενος εν εαυτω, ερχεται εις το μνημειον; ην δε σπηλαιον, και λιθος επεκειτο επ αυτω
39 λεγει ο ιησους αρατε τον λιθον; λεγει αυτω η αδελφη του τεθνηκοτος μαρθα κυριε ηδη οζει τεταρταιος γαρ εστιν
40 λεγει αυτη ο ιησους ουκ ειπον σοι οτι εαν πιστευσης οψει την δοξαν του θεου
41 ηραν ουν τον λιθον ου ην ο τεθνηκως κειμενος; ο δε ιησους ηρεν τους οφθαλμους ανω και ειπεν "πατερ ευχαριστω σοι οτι ηκουσας μου"
42 εγω δε ηδειν οτι παντοτε μου ακουεις αλλα δια τον οχλον τον περιεστωτα ειπον ινα πιστευσωσιν οτι συ με απεστειλας
43 και ταυτα ειπων φωνη μεγαλη εκραυγασεν "λαζαρε δευρο εξω"
44 και εξηλθεν ο τεθνηκως δεδεμενος τους ποδας και τας χειρας κειριαις και η οψις αυτου σουδαριω περιεδεδετο; λεγει αυτοις ο ιησους "λυσατε αυτον και αφετε υπαγειν"
45 πολλοι ουν εκ των ιουδαιων οι ελθοντες προς την μαριαν και θεασαμενοι α εποιησεν ο ιησους επιστευσαν εις αυτον
46 τινες δε εξ αυτων απηλθον προς τους φαρισαιους και ειπον αυτοις α εποιησεν ο ιησους
47 συνηγαγον ουν οι αρχιερεις και οι φαρισαιοι συνεδριον και ελεγον τι ποιουμεν οτι ουτος ο ανθρωπος πολλα σημεια ποιει
48 εαν αφωμεν αυτον ουτως παντες πιστευσουσιν εις αυτον και ελευσονται οι ρωμαιοι και αρουσιν ημων και τον τοπον και το εθνος
49 εις δε τις εξ αυτων καιαφας αρχιερευς ων του ενιαυτου εκεινου ειπεν αυτοις "υμεις ουκ οιδατε ουδεν
50 ουδε διαλογιζεσθε οτι συμφερει ημιν ινα εις ανθρωπος αποθανη υπερ του λαου και μη ολον το εθνος αποληται"
51 τουτο δε (αφ εαυτου ουκ) ειπεν αλλα αρχιερευς ων του ενιαυτου εκεινου προεφητευσεν οτι εμελλεν ο ιησους αποθνησκειν υπερ του εθνους
52 και ουχ υπερ του εθνους μονον αλλ ινα και τα τεκνα του θεου τα διεσκορπισμενα συναγαγη εις εν
53 απ εκεινης ουν της ημερας, συνεβουλευσαντο ινα αποκτεινωσιν αυτον
54 ιησους ουν ουκ ετι παρρησια περιεπατει εν τοις ιουδαιοις αλλα απηλθεν εκειθεν εις την χωραν εγγυς της ερημου, εις εφραιμ λεγομενην πολιν, κακει διετριβεν μετα των μαθητων αυτου
55 ην δε εγγυς το πασχα των ιουδαιων και ανεβησαν πολλοι εις ιεροσολυμα εκ της χωρας προ του πασχα ινα αγνισωσιν εαυτους
56 εζητουν ουν τον ιησουν, και ελεγον μετ αλληλων εν τω ιερω εστηκοτες, " τι δοκει υμιν οτι ου μη ελθη εις την εορτην?
57 δεδωκεισαν δε και οι αρχιερεις και οι φαρισαιοι εντολην ινα εαν τις γνω που εστιν μηνυση οπως πιασωσιν αυτον